ראשי |  גירושין |  הוצאה לפועל    
ברוכים הבאים לאתר what2do - עורכי דין ומידע משפטי לאזרח בתחומים:     תעבורה, נהיגה בשיכרות     תעבורה - עבירות מהירות     תעבורה, הזמנה למשפט     שלילה     פסילת רשיון     כתיבת בקשות,הוצאה לפועל     התנגדות לביצוע,עיכוב הליכים     חוב משכנתא,ייעוץ משפטי     עיקול חשבון בנק     פקודת מאסר...     חקירת יכולת...     איחוד תיקים     חוזה לרכישת דירה     בתים משותפים, סכסוכי שכנים      מקרקעין,עורך דין     הסכם מכר | קניית דירה | מגרשים     רשם המקרקעין | רישום ראשון | טאבו     יעוץ משפטי | הפרת חוזה | הסכם | הערת אזהרה     עורך דין | ליקויי בניה | תביעות קבלנים     חריגות בניה | פינוי פולש | ייעוץ משפטי     המשפט הפלילי | עורכי דין | חקירה     ייעוץ | מידע | מעצר עד תום הליכים     כתב אישום | העדר הרשעה | זיכוי מחמת הספק     חוסר עניין לציבור | עורכי דין | פלילים     עסקת טיעון | חקירות - שיטות, אמצעים | סיוע     עיכוב הליכים | עיכוב פגישת עורך דין לקוח | הארכת מעצר     
מידע לציבור בנושאי - תעבורה, פלילי, הוצאה לפועל, מקרקעין ועוד...

יש לך שאלה משפטית 

www.andjusticeforall.co.il

ראשי > דיני אינטרנט > בזק בינלאומי תשלם פיצויים בגין מכירת מוצר אינטרנט ללקוח שלא היה זקוק לו
חיפוש באתר

שם
דוא"ל
נייד
איזור
נושא 
פרטי
פניה 

* בכפוף לתקנון האתר

לכל המאמרים

ממוצע הפיצויים שנפסקים לפי חוק הספאם - איגוד האינטרנט הישראלי

האם ניתן לתבוע את גוגל בעקבות השלמה אוטומטית במנוע החיפוש?

פוסט בבלוג באינטרנט ותביעת לשון הרע

האם המשטרה יכולה לחסום אתר אינטרנט ללא צו בית משפט?

פרסומים שונים באינטרנט במסגרת סכסוך שכנים

האם תקלה באתר אינטרנט הינה עילה לתביעה?

פיצויים לעיתונאים אשר כתבותיהם הועתקו לאתר דה מארקר ללא מתן קרדיט

הפרת סימן מסחר במילה "למטייל" בקישורים ממומנים בגוגל

פיטורים מעבודה על בסיס תמונה בפייסבוק המתארת התעללות בבעלי חיים, האמנם?

בזק בינלאומי מכרה ללקוח אינטרנט חבילה שהוא אינו צריך, האם תשלם פיצויים?


לכל פסקי הדין
מקרקעין - נדלן
פלילי
הוצאה לפועל
פשיטת רגל
חברות, עסקים, סטארט אפ
דיני משפחה
משפט בין לאומי ומדינות
נזקי גוף ופיצויים
דיני אינטרנט ורשת
דיני עבודה זכויות עובדים
עצות לבחירת עורך דין
טפסים וברורים
תביעות קטנות
מי אנחנו - עורכי הדין
  

בזק בינלאומי תשלם פיצויים בגין מכירת מוצר אינטרנט ללקוח שלא היה זקוק לו

ברוכים הבאים למדור חדשות ופסיקה בתחום דיני אינטרנט:

 

ועכשיו ... בזק בינלאומי תשלם פיצויים בגין מכירת מוצר אינטרנט ללקוח שלא היה זקוק לו.

 

----------------

 
 

חבילת אינטרנט נמכרה ללקוח שלא היה זקוק לה, האם בזק בינלאומי תשלם פיצויים?

 

תא"מ 6943-09-11


השימוש ברשת האינטרנט הפך בשנים האחרונות לנפוץ יותר ויותר. עם זאת, למרות שמדובר בשימוש שנעשה במרבית הבתים בישראל באופן יומיומי, אנשים רבים אינם בקיאים ברזי הרשת המקוונת. אי לכך, הם נתונים לא אחת ל"חסדיהם" של נציגי השירות בחברות התקשורת השונות. בעוד הראשונים אינם מבינים את ההבדלים המהותיים בין התוכניות השונות (לדוגמא, מהי מהירות גלישה, מה המשמעות של תמיכה טכנית בראוטר פרטי וכדומה), נציגי השירות של החברות מבקשים לא אחת "לנצל" את בורות לקוחותיהם. להלן דוגמא למהלך כגון דא אשר נעשה על ידי בזק בינלאומי.

 

      קראו עוד בתחום:


חברה אשר עוסקת במוסיקה התקשרה עם בזק בינלאומי בשנת 2005 לשם אחסון אתר אינטרנט אשר הוקם על ידה בתקופה זו. נציגי החברה התקשרו עם נציגי בזק בינלאומי והסבירו כי מדובר באתר אשר מבוסס על טכנולוגיית "פלאש", דהיינו הוא כולל קבצי קול וסרטוני וידאו קליפ. נציג בזק בינלאומי הודיע לחברה כי עלות החבילה - לצורך צפייה אופטימאלית של הגולשים - תעמוד על 120 דולרים בחודש. החברה, אשר סמכה על מיומנותם ומקצועיותם של נציגי בזק בינלאומי, הסכימה לעסקה וזו הייתה בתוקף במשך כשלוש שנים.

 

לאחר שלוש שנים, החברה הבינה כי אתר אשר מבוסס על טכנולוגיית פלאש איננו זקוק לחבילה ועל כן מנכ"ל החברה "ביקש להתנתק". כמו כן, החברה ביקשה מבזק בינלאומי להשיב לה את הכספים אשר שולמו לה בעבר, וזאת בעקבות העובדה שמדובר בשירות שנמכר לה מבלי שהיא הייתה זקוקה לו.


בזק בינלאומי טענה כי להשגות החברה לא היה שחר והחתימה על ההסכם הייתה "באופן מודע". כמו כן, נטען כי החברה החליטה, משיקוליה, לרכוש את החבילה לשם צפייה אופטימאלית בתכנים באתר. נטען כי החבילה המדוברת הייתה דרושה לחברה על מנת לקבל את חוויית הצפייה המושלמת מבחינתה ומבחינת גולשיה.


בית המשפט מקבל את התביעה


בית המשפט קיבל את התביעה. בפסק הדין נקבע כי "היה מצופה מנציגי בזק בינלאומי, כאשר לקוח פונה אליהם והוא איננו בקיא בעניינים המקצועיים נשוא פנייתו, לתת לאחרון את מלוא המידע הדרוש לו על מנת להביאו לקבל את ההחלטה הטובה והמתאימה ביותר עבורו", נכתב בפסק הדין, "מנגד, אין לקבל מקרה שבו נציג מקצועי של חברת אינטרנט ימליץ ללקוח על שירות אשר הוא איננו זקוק לו כלל וכלל".


השופט, יעקב שקד, כתב בפסק דינו כי "מצופה היה מנציג בזק בינלאומי למסור ללקוחות החברה את מלוא המידע הרלבנטי, ולכל הפחות לנהוג כנציג מכירות המבקש לשווק את מרכולתו, הא ותו לא". יודגש כי שני הצדדים הביאו מומחים מטעמם אשר התווכחו ביניהם בנוגע לצורך שהייתה לחבילה המדוברת מבחינת החברה.

 

בסופו של היום, בית המשפט העדיף את חוות דעתו של המומחה מטעם התביעה, בעל תואר ראשון בהצטיינות במדעי המחשב מאוניברסיטת בר אילן, תואר ראשון בתכנון בעזרת מחשב, ותואר ברובוטיקה, לעומת חוות דעתו של המומחה מטעם ההגנה - בעל השכלה תיכונית אשר לא למד מחשבים אך למד בקורסים מקצועיים בתחום אירוח האתרים והאחסנה. "לא התרשמתי כי המומחה מטעם ההגנה היה בעל מומחיות. עדותו הייתה כללית ובלתי ברורה", נכתב בפסק הדין.
 


שאלות תגובות או הערות:
שם + משפחה
דוא"ל
טלפון
איזור
נושא
פרטי פניה
* בכפוף לתנאים המופיעים בתקנון האתר

רוצה שעורך דין יחזור אליך עם תשובות? לחץ/י כאן

אולי תרצו לקרוא פסקי דין וחדשות בנושא:

חשיפת מקור עיתונאי בגין לשון הרע בכתבה באתר אינטרנט, האמנם?
האם הרשעה בגין פגיעה בפרטיות בעקבות חדירה לחשבון פייסבוק?
נדחתה תביעת לשון הרע כנגד פרסום לשון הרע באינטרנט באתר גלובס
תביעה בגין לשון הרע באינטרנט - להיכן תוגש?

לכל פסקי הדין



    המידע באתר זה אינו מהווה ייעוץ משפטי או תחליף לו, הגלישה באתר הינה בכפוף לתנאים המופיעים בתקנון האתר

   כל הזכויות שמורות © אין להעתיק, לצלם או לעשות כל שימוש בתוכן ללא אישור בכתב ממנהלי האתר.

ראשי |  תקנון האתר |  מפת האתר