ראשי |  גירושין |  הוצאה לפועל    
ברוכים הבאים לאתר what2do - עורכי דין ומידע משפטי לאזרח בתחומים:     תעבורה, נהיגה בשיכרות     תעבורה - עבירות מהירות     תעבורה, הזמנה למשפט     שלילה     פסילת רשיון     כתיבת בקשות,הוצאה לפועל     התנגדות לביצוע,עיכוב הליכים     חוב משכנתא,ייעוץ משפטי     עיקול חשבון בנק     פקודת מאסר...     חקירת יכולת...     איחוד תיקים     חוזה לרכישת דירה     בתים משותפים, סכסוכי שכנים      מקרקעין,עורך דין     הסכם מכר | קניית דירה | מגרשים     רשם המקרקעין | רישום ראשון | טאבו     יעוץ משפטי | הפרת חוזה | הסכם | הערת אזהרה     עורך דין | ליקויי בניה | תביעות קבלנים     חריגות בניה | פינוי פולש | ייעוץ משפטי     המשפט הפלילי | עורכי דין | חקירה     ייעוץ | מידע | מעצר עד תום הליכים     כתב אישום | העדר הרשעה | זיכוי מחמת הספק     חוסר עניין לציבור | עורכי דין | פלילים     עסקת טיעון | חקירות - שיטות, אמצעים | סיוע     עיכוב הליכים | עיכוב פגישת עורך דין לקוח | הארכת מעצר     
מידע לציבור בנושאי - תעבורה, פלילי, הוצאה לפועל, מקרקעין ועוד...

יש לך שאלה משפטית 

www.andjusticeforall.co.il

ראשי > דיני אינטרנט > חברת אשר הפרה זכויות צרכנים במכירות באינטרנט תשלם 100 אלף שקל פיצויים
חיפוש באתר

שם
דוא"ל
נייד
איזור
נושא 
פרטי
פניה 

* בכפוף לתקנון האתר

לכל המאמרים

ממוצע הפיצויים שנפסקים לפי חוק הספאם - איגוד האינטרנט הישראלי

האם ניתן לתבוע את גוגל בעקבות השלמה אוטומטית במנוע החיפוש?

פוסט בבלוג באינטרנט ותביעת לשון הרע

האם המשטרה יכולה לחסום אתר אינטרנט ללא צו בית משפט?

פרסומים שונים באינטרנט במסגרת סכסוך שכנים

האם תקלה באתר אינטרנט הינה עילה לתביעה?

פיצויים לעיתונאים אשר כתבותיהם הועתקו לאתר דה מארקר ללא מתן קרדיט

הפרת סימן מסחר במילה "למטייל" בקישורים ממומנים בגוגל

פיטורים מעבודה על בסיס תמונה בפייסבוק המתארת התעללות בבעלי חיים, האמנם?

בזק בינלאומי מכרה ללקוח אינטרנט חבילה שהוא אינו צריך, האם תשלם פיצויים?


לכל פסקי הדין
מקרקעין - נדלן
פלילי
הוצאה לפועל
פשיטת רגל
חברות, עסקים, סטארט אפ
דיני משפחה
משפט בין לאומי ומדינות
נזקי גוף ופיצויים
דיני אינטרנט ורשת
דיני עבודה זכויות עובדים
עצות לבחירת עורך דין
טפסים וברורים
תביעות קטנות
מי אנחנו - עורכי הדין
  

חברת אשר הפרה זכויות צרכנים במכירות באינטרנט תשלם 100 אלף שקל פיצויים

ברוכים הבאים למדור חדשות ופסיקה בתחום דיני אינטרנט:

 

ועכשיו ... חברת אשר הפרה זכויות צרכנים במכירות באינטרנט תשלם 100 אלף שקל פיצויים .

 

----------------

 
 

הפרה זכויות צרכנים בקנייה באינטרנט – תשלם פיצויים על סך 100 אלף שקלים


סוכנות הנסיעות "גוליבר תיירות בע"מ", אשר עוסקת במכירת חבילות נופש וטיסות דרך האינטרנט, תשלם פיצויים בגובה של 100 אלף שקלים בגין שישה אישומים שונים של עבירות המתייחסות להטעיית מחירים וזכויות ביטול עסקה.


מלבד הקנס, חתמה החברה על כתב התחייבות מול בית משפט השלום בירושלים, בו נאמר כי במידה ותעבור היא עבירה דומה בשנתיים הקרובות, יהיה עליה לשאת באופן אוטומאטי בקנס בגובה 100,000 ₪.


"אני מקווה ומאמינה כי פסק הדין יעודד צרכנים נוספים להגיש תלונות ולפנות לערכאות המשפטיות המתאימות, במידה והם חשים כי נגרם להם עוול", אמרה אורית נוקד, האחראית על תחום הצרכנות במשרד התמ"ת וסגנית השר. נוקד הוסיפה כי פסק הדין מהווה תמרור אזהרה בעבור כל בעלי החברות אשר מפרים את זכויות הצרכנים ומשרד התמ"ת יעשה ימים כלילות על מנת לאכוף את חוקי הגנת הצרכן בכל תחום במשק.

 

      קראו עוד בתחום:

 

על פי החוק - תוך 14 יום ניתן לבטל רכישת חבילה באינטרנט


חוק הגנת הצרכן קובע כי רכישת חבילה לחו"ל, בין אם היא טיסה ובין אם היא חבילת תיור, יכולה להיות מבוטלת בתוך 14 ימים במידה ונרכשה ברשת האינטרנט (כל אימת שהמועד המבוקש אינו בתוך שבוע או פחות). דמי ביטול עסקה מסוג זה יעמדו על השיעור הנמוך מבין השניים הבאים – 5% מסכום העסקה או 100 שקלים.


בכתב האישום, אשר הוגש בשנת 2006, נכתב כי חברת גוליבר תיירות בע"מ כבר קיבלה אזהרה ממשרד התמ"ת שעליה לפרט את זכות הביטול באתר האינטרנט, והתיקון בוצע בהתאם. עם זאת, בשנת 2008, בעקבות תלונות צרכנים רבות אשר הגיעו למשרד התמ"ת, נמצא לאחר חקירת המשרד כי התיקון המפורט באתר האינטרנט הינו כמס שפתיים בלבד והחברה איננה מאפשרת אותו בפועל.

זאת ועוד, בשנת 2009 השמיטה החברה את התיקון שבוצע ופרטי אפשרות הביטול נעלמו כליל מאתרה.

 

דמי ביטול גבוהים, השמטת הזכות מתקנון החברה באתר

 

צרכן אחד הלין בפני משרד התמ"ת כי נאלץ לשלם דמי ביטול על סך 50$ ועוד 100 ₪ בגין כל כרטיס, בעבור ביטול עסקה של שלושה כרטיסי טיסה – דהיינו כ-600 ₪. צרכנית נוספת טענה כי בבואה לבדוק את תקנון ביטול העסקאות באתר החברה, מצאה כי לא קיים כל אזכור לביטול העסקה, וכאשר פנתה היא לחברה על מנת להביא לביטולה של העסקה שרכשה, העלו ניסיונותיה חרס. במקרה אחר צרכנית נוספת שעשתה עסקה בשנת 2009 עם גוליבר תיירות בע"מ וביטלה אותה כדין נדרשה לשלם קנס של 150$ לכרטיס כתנאי לביטול העסקה.

 

      קראו עוד בתחום:


סוכנות הנסיעות הורשעה בעקבות המקרים הללו בהטעיית צרכנים בעניין זכות הביטול.

עוד עולה מכתב האישום, כי חב’ גוליבר תיירות פרסמה באתר האינטרנט הצעה לרכוש כרטיסי הפלגות ליעדים שונים. כאשר הצרכנים ביקשו לרכוש את העסקה הנ"ל נדרשו הם לשלם מחיר גבוה יותר מהרשום בפרסום, ואילו ביצוע העסקה במחיר שפורסם הותנה בהזמנת חדר ל- 4 אנשים, כאשר תנאי זה לא הופיע בפרסום כלל.

בגין המקרים הנ"ל הורשעה גוליבר בהטעיה בעניין המחיר.

השופט אברהם היימן קבע כי יש להחמיר בענישה ככל שמדובר בעבירות על חוק הגנת הצרכן, דעה שהובעה על ידו בעבר במספר רב של פסקי דין הדנים במימוש זכויות הצרכנים על פי החוק.

לפי עו"ד טלי קינן מתנהלים תיקים נוספים נגד סוכני נסיעות בעבירות לפי חוק הגנת הצרכן, שהמשותף להם ולתיק זה הוא התניית תנאים מעמדת כוח, הגורמים להטעיית הצרכן שהוא הצד החלש בעסקה .

בעסקת מכר מרחוק כאשר אין מפגש בין המוכר לקונה , על הצרכנים להקפיד בעת הקנייה כי מופיעים בפרסום תנאי הביטול וכל תנאי העסקה המלאים.


שאלות תגובות או הערות:
שם + משפחה
דוא"ל
טלפון
איזור
נושא
פרטי פניה
* בכפוף לתנאים המופיעים בתקנון האתר

רוצה שעורך דין יחזור אליך עם תשובות? לחץ/י כאן

אולי תרצו לקרוא פסקי דין וחדשות בנושא:

חשיפת מקור עיתונאי בגין לשון הרע בכתבה באתר אינטרנט, האמנם?
האם הרשעה בגין פגיעה בפרטיות בעקבות חדירה לחשבון פייסבוק?
נדחתה תביעת לשון הרע כנגד פרסום לשון הרע באינטרנט באתר גלובס
תביעה בגין לשון הרע באינטרנט - להיכן תוגש?

לכל פסקי הדין



    המידע באתר זה אינו מהווה ייעוץ משפטי או תחליף לו, הגלישה באתר הינה בכפוף לתנאים המופיעים בתקנון האתר

   כל הזכויות שמורות © אין להעתיק, לצלם או לעשות כל שימוש בתוכן ללא אישור בכתב ממנהלי האתר.

ראשי |  תקנון האתר |  מפת האתר