ראשי |  גירושין |  הוצאה לפועל    
ברוכים הבאים לאתר what2do - עורכי דין ומידע משפטי לאזרח בתחומים:     תעבורה, נהיגה בשיכרות     תעבורה - עבירות מהירות     תעבורה, הזמנה למשפט     שלילה     פסילת רשיון     כתיבת בקשות,הוצאה לפועל     התנגדות לביצוע,עיכוב הליכים     חוב משכנתא,ייעוץ משפטי     עיקול חשבון בנק     פקודת מאסר...     חקירת יכולת...     איחוד תיקים     חוזה לרכישת דירה     בתים משותפים, סכסוכי שכנים      מקרקעין,עורך דין     הסכם מכר | קניית דירה | מגרשים     רשם המקרקעין | רישום ראשון | טאבו     יעוץ משפטי | הפרת חוזה | הסכם | הערת אזהרה     עורך דין | ליקויי בניה | תביעות קבלנים     חריגות בניה | פינוי פולש | ייעוץ משפטי     המשפט הפלילי | עורכי דין | חקירה     ייעוץ | מידע | מעצר עד תום הליכים     כתב אישום | העדר הרשעה | זיכוי מחמת הספק     חוסר עניין לציבור | עורכי דין | פלילים     עסקת טיעון | חקירות - שיטות, אמצעים | סיוע     עיכוב הליכים | עיכוב פגישת עורך דין לקוח | הארכת מעצר     
מידע לציבור בנושאי - תעבורה, פלילי, הוצאה לפועל, מקרקעין ועוד...

יש לך שאלה משפטית 

www.andjusticeforall.co.il

ראשי > מסחרי > סילוק לקוח בעייתי מבית קפה ותשלום פיצויים
חיפוש באתר

שם
דוא"ל
נייד
איזור
נושא 
פרטי
פניה 

* בכפוף לתקנון האתר

לכל המאמרים

לקוח בעייתי בבית קפה - סילוקו חייב את בעל בית הקפה לשלם פיצויים

מחלוקת בין שתי נשים בנוגע לבעלות על דוכן בשוק הכרמל

מי אשם בהפרת חוזה עסקי לצורך פרויקט קבלני?

בעקבות AM:PM - סניף טיב טעם ברמת גן פתוח בשבת

תביעה בגין נזקים כספיים לעסק בשל סכסוך שכנים

מהי חובת הגילוי הנאות המוטלת על יבואן רכבים כלפי לקוח

תביעה בגין הפרת זכויות יוצרים בצילום עיתונות - תמונה של יצחק רבין

יחסי ציבור בדמות מסע הכפשות אינם לגיטימיים בהתנהלות עסקית

ויכוח בין חברה לבין ספק לגבי זכויות יוצרים במוצר

דומינוס פיצה תשיב חלק ניכר מכספי זיכיון למרות שהזכיין הפר חוזה


לכל פסקי הדין
מקרקעין - נדלן
פלילי
הוצאה לפועל
פשיטת רגל
חברות, עסקים, סטארט אפ
דיני משפחה
משפט בין לאומי ומדינות
נזקי גוף ופיצויים
דיני אינטרנט ורשת
דיני עבודה זכויות עובדים
עצות לבחירת עורך דין
טפסים וברורים
תביעות קטנות
מי אנחנו - עורכי הדין
  

סילוק לקוח בעייתי מבית קפה ותשלום פיצויים

ברוכים הבאים למדור חדשות ופסיקה בתחום מסחרי:

 

ועכשיו ... סילוק לקוח בעייתי מבית קפה ותשלום פיצויים.

 

----------------

 
 

סילוק לקוח בעייתי מבית קפה


בתי קפה ומסעדות מחויבים על פי החוק להכניס לשעריהם כל מי שחפץ בכך. עם זאת, עסקים אלה נאלצים, פעמים רבות, להתמודד עם "לקוחות בעייתיים". האם קיימת לבית קפה הזכות לסלק מהמקום לקוח בגין התנהגות לא ראויה? סוגיה אשר זהו עניינה נדונה במסגרת המקרה שלהלן.

 

      קראו עוד בתחום:


בית המשפט פסק פיצויים עבור לקוח שפונה מבית קפה וזאת לאחר שהאחרון טען כי הסילוק היה בבושת פנים בשל היותו נכה. מנהל סניף בית הקפה טען בבית המשפט כי לא ייתכן שהוא הפלה את הלקוח בגין נכותו וזאת משום שהוא בעצמו נכה צה"ל. עם זאת, בית המשפט קבע כי יש לקבל את התביעה. יודגש כי מסכום הפיצויים נגזר גם אשם תורם לחובתו של הלקוח.


אפליה או "לקוח ברברי"?


התובע, הסובל מנכות בשיעור של 100%, טען כי הוא היה לקוח קבוע בסניף בית הקפה בירושלים. לדבריו, הוא היה מוכר במקום ובמשך כשנתיים פקד את בית הקפה כמעט מדי יום. לדבריו, במאי 2011, הוא הזמין כוס קפה אך מנהל הסניף הורה לו לפנות את המקום. כמו כן, נטען כי מנהל הסניף הורה לעובדים באופן מפורש שלא להעניק שירות לתובע. אי לכך, התובע הגיש כנגד בית הקפה תביעת פיצויים. התביעה נדונה בפני בית המשפט לתביעות קטנות בירושלים. היא הועמדה על סך של 15,000 שקלים בגין עוגמת הנפש ו"סילוק בבושת פנים".


מנגד, סניף בית הקפה ייחס התנהגות קשה ביותר לתובע. נטען כי האחרון היה נוהג לפקוד את בית הקפה כאשר הוא נפגש עם קטינות. מנהל הסניף טען כי לעיתים הקטינות היו יוצאות מבוהלות מהמפגשים עם התובע. כמו כן, נטען כי באחד הימים התובע הבהיל עובדת של בית הקפה, הסובלת מפיגור שכלי, והביא אותה עד כדי היסטריה של ממש. יתרה מכך, מנהל הסניף ציין כי מדובר בלקוח בעייתי אשר היה נוהג לנעוץ מבטים בעובדות ולשלוח הערות מיניות ופוגעניות לעברן.


במסגרת עדותו, מנהל הסניף ציין כי הוא בעצמו נכה צה"ל ואין לו שום כוונה להפלות נכים. עם זאת, לדבריו, מדובר בלקוח אשר התנהג באופן "ברברי" בבית הקפה וגרם נזק של ממש למקום. לדבריו, הלקוח הטריד לקוחות אחרים והסב לבית הקפה נזקים כספיים משמעותיים. יתרה מכך, הודגש כי הלקוח היה נוהג להסתגר לעיתים בשירותים, באופן מעורר חשד, ולא הפסיק גם כאשר העובדים העירו לו על כך.


פיצויים בסך 2,500 שקלים


התובע טען כי הוא לא מבין עד היום מדוע העובדת נלחצה מדבריו (העובדת הסובלת מנכות נפשית). לגבי השירותים, האחרון ציין כי הוא נאלץ לשהות בנוחיות זמן ממושך בשל בעיה רפואית. לטענתו, בעבר הוא אף נעצר בגין הטרדה מינית והוא סבור כי התלונה במשטרה הוגשה על ידי מנהל בית הקפה. התובע הוסיף והבטיח במהלך עדותו כי הוא מתחייב שלא להטריד בנות בבית הקפה ולא לשהות יתר על המידה בשירותי המקום.


בית המשפט מצא לנכון לקבל את התביעה, אך באופן חלקי בלבד. השופט קבע כי היות ובית הקפה הינו מקום ציבורי, הרי שהוא מחויב להכניס לשעריו כל לקוח. נקבע כי גם כאשר מדובר בהתנהגות חריגה לכאורה, אין מקום להפלות אדם מבחינת קבלת שירות בבית קפה. בית המשפט הוסיף כי היות ובית הקפה סירב לשרת את הלקוח, עליו לפצותו. עם זאת, נוכח התנהגותו החמורה של הלקוח, הוחלט כי מסכום הפיצויים ייגזר אשם תורם משמעותי. בסופו של היום, בית המשפט פסק לטובתו של התובע פיצויים בסך 2,500 שקלים.
 


שאלות תגובות או הערות:
שם + משפחה
דוא"ל
טלפון
איזור
נושא
פרטי פניה
* בכפוף לתנאים המופיעים בתקנון האתר

רוצה שעורך דין יחזור אליך עם תשובות? לחץ/י כאן

אולי תרצו לקרוא על:

מוניטין וזכויות יוצרים
אישור ביהמ"ש להגשת תביעה כספית נגד משרד רואי חשבון
חוזה בעל פה, מה תוקפו?
עריכת הסכמים ומידע על חוזים, רוצה לערוך חוזה?
תביעה בגין גניבת עין
קיפוח בעל מניות בחברה
מוניטין, מה מעמדו המשפטי?

לכל המאמרים


אולי תרצו לקרוא פסקי דין וחדשות בנושא:

האם מעורבות עולם תחתון בהליך בוררות היא עילה לביטול פסק בוררות? 22.9.11
מכירת מוצרים מזויפים והפרת זכויות יוצרים - פיצויים לחברה אמריקנית 20.7.11
פיצויים בעקבות תוכנית ההתנתקות - חישוב עבור עסקים בלתי מאוגדים 13.6.11
עילות לפירוק עמותה בבית המשפט 12.5.11

לכל פסקי הדין



    המידע באתר זה אינו מהווה ייעוץ משפטי או תחליף לו, הגלישה באתר הינה בכפוף לתנאים המופיעים בתקנון האתר

   כל הזכויות שמורות © אין להעתיק, לצלם או לעשות כל שימוש בתוכן ללא אישור בכתב ממנהלי האתר.

ראשי |  תקנון האתר |  מפת האתר